PolskiEnglish

 

SkyRanger - ultralekki samolot rodem z Francji Drukuj

Samolot SkyRanger widziany od tyłu Samolot ultralekki Skyranger został zaprojektowany w 1991 roku przez Philippe Prevot i początkowo był produkowany we Francji. W 1998 roku produkcja została przeniesiona na Ukrainę, gdzie do dnia dzisiejszego firma Aeros wytwarza go na licencji francuskiej i oferuje do sprzedaży w zestawach do samodzielnego montażu (kit).

Skyranger jest jednosilnikowym, dwuosobowym górnopłatem zastrzałowym w układzie klasycznym z podwoziem trójkołowym z kółkiem przednim. Niezwykła łatwość pilotażu w połączeniu z dużą statecznością i odpornością na trudne warunki terenowe sprawia, że samolot ten jest idealny dla początkujących pilotów, a sukcesy sportowe (jest jedynym samolotem ultralekkim, na jakim po raz piąty, w 2007 roku, sięgnięto po tytuł Mistrza Świata!) świadczą o jego bardzo dobrych własnościach aerodynamicznych, mogących zaspokoić wymagania bardzo wybrednych zawodników.

Budowa płatowca

Samolot SkyRanger widziany od przoduSkyranger ma konstrukcję szkieletową z rur duralowych. Pokrycie jest wykonane z materiału syntetycznego, jedynie podłoga i część przednia samolotu, osłaniająca silnik, została wykonana z kompozytu. Znakomitą widzialność zapewniają przezroczyste, pleksiglasowe drzwi i „sufit”. Dopuszcza się wykonywanie lotów z wymontowanymi drzwiami, co ułatwia np. filmowanie i wykonywanie zdjęć.

Podwozie główne stanowi belka duralowa, zapewniająca odpowiednią amortyzację. Koła podwozia głównego zaopatrzone są w hamulce tarczowe. Amortyzację przedniego koła zapewniają gumowe przekładki. Wychylanie steru wysokości, steru kierunku, lotek i trymera uzyskuje się za pomocą cięgien z linek stalowych, dwustopniową zmianę położenia klap za pomocą popychaczy.

Siedzenia pilota i pasażera, zaopatrzone w biodrowo-barkowe pasy bezpieczeństwa, znajdują się obok siebie. Pedały orczyka i dźwignia gazu są zdwojone, dzięki czemu samolot można pilotować również z pozycji pasażera.

Zbiornik paliwa ma pojemność 60 dm³ i jest zamocowany za siedzeniami. Powyżej znajduje się bagażnik o pojemności 60 dm³.

Zespół napędowy

Standardowo do samolotu Skyranger montuje się silniki Rotax 582 i Rotax 912. Zakładane są śmigła trójłopatowe, drewniane lub kompozytowe, ze wzmacnianą krawędzią natarcia i skokiem zmiennym na ziemi.

Wyposażenie dodatkowe

Do Skyrangera można zamontować rakietowy system ratowniczy.

Zimą warto stosować narty  błyskawicznie zakładane na koła samolotu.

SkyRanger widziany od dołu 


 

 

 


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla kompol.warszawa.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget