newsy
Motolotnia JAZZ wpisana na Listę Typów Zatwierdzonych ULC |
13.02.2024. |
Od 29.01.20124 motolotnia JAZZ jest wpisana na Listę Typów Zatwierdzonych Urzędu Lotnictwa Cywilnego (nr Świadectwa Spełnienia Wymagań Technicznych UL-PHG.17-001/2023). Aktualnie obejmuje modele ze skrzydłem zastrzałowym STRATUS P-15S oraz silnikami Rotax 912 UL, 912 ULS, 582 UL. Specyfikacja zawarta jest w Arkuszu Danych Technicznych motolotni JAZZ na stronie ULC w zakładce: urzadzenia-latajace/lista-typow-zatwierdzonych/motolotnia oraz w DDP na naszej stronie w zakładce: motolotnie/do pobrania Docelowo motolotnia JAZZ będzie obejmować również modele ze skrzydłami STRATUS P-15, P-17, P19. |
|
26.06.2023. |
Skrzydło do motolotni jednomiejscowej P-21, kategorii K5, podkategorii UL-115 (do 115 kg). Rewelacyjne osiągi, bardzo łatwy pilotaż. Produkcja skrzydła: RYCAJ ENG Sp. z. o. Skrzydło jest podzespołem głównym motolotni NANO TRIKE, produkowanej prez firmę AIR AGRO Sp. z o.o.
Szczegóły na https://airagro.eu/produkcja/motolotnie/
Kontakt: skrzydło P-21 - Grzegorz Rycaj, e-mail:
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
, tel. +48 600 717 696
New!
Wing for single-seater P-21, K5 category, UL-115 subcategory (up to 115 kg). Amazing performance, very easy to control. Wing production: RYCAJ ENG Sp. z o.o. The wing is the main component of the NANO TRIKE powered hang glider, manufactured by AIR AGRO Sp. z o. o.
Details at https://airagro.eu/produkcja/motolotnie/
Contact: wing P-21 - Grzegorz Rycaj, e-mail:
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
, phone: +48 600 717 696
|
|
Nasza aktualna oferta na skrzydła do motolotni. |
05.11.2019. |
Dwie nowości! Długo oczekiwane konstrukcje zastrzałowe: - STRATUS P-15S – wersja zastrzałowa STRATUSA P-15, - STRATUS P-19 – całkowicie nowa konstrukcja dla pilotów lubiących szybkie latanie na długich trasach.
W zakładce motolotnie/do pobrania: - Świadectwa Spełnienia Wymagań Technicznych. - Aktualne wydania Deklaracji Projektu i Możliwości Technicznych (DDP). - Aktualne wydania Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej. Więcej informacji: Grzegorz Rycaj, konstruktor
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
, +48 600 717 696 Fot. 1. STRATUS P-15S, szybkie złożenie skrzydła na wózku.
Fot. 2. STRATUS P-15S, powłoka główna Polyant PE10.
Fot. 3. STRATUS P-15S, powłoka główna Polyant 271 CB.
Fot. 4. STRATUS P-19, powłoka główna Polyant 205 SQ.
Fot. 5. STRATUS P-19, szybkie złożenie skrzydła na wózku.
Fot. 6. STRATUS P-19, powłoka główna Polyant PE10.
Fot. 7. STRATUS P-19, powłoka główna Polyant PE10. |
|
25.03.2019. |
W zakładce motolotnie/do pobrania zamieściliśmy aktualne wydania: 1. Deklaracji Projektu i Możliwości Technicznych (DDP) skrzydła do motolotni Stratus P-17 – wydanie nr 02. Istotne zmiany: - dodano nowe materiały na powłokę skrzydła (str. 1/6); - maksymalną prędkość lotu poziomego zwiększono do 165 km/h (str. 4/6). 2. Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej skrzydła do motolotni Stratus P-17 – wydanie 3 Zm. 0. Istotne zmiany: - dodano nowe materiały na powłokę skrzydła (str. 1-2); - zmodyfikowano końcówkę krawędzi natarcia (mocowanie powłoki) – dodano możliwość blokowania kąta końcówki powłoki dla skuteczniejszej regulacji ewentualnej asymetrii lotu (str. 8-20 ÷ 8-23); - dodano rozdział 10. Procedury dopuszczenia do eksploatacji (zgodnie z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26.04.2018); - wprowadzono w punktach dotyczących czynności obsługowych skrzydła informacje, kto może wykonywać dane czynności (p. 8.3. Regulacja i trymowanie, str. 8-20 oraz p. 8.4.4. Plan wykonywania obowiązkowych czynności okresowych, str. 8-29). Grzegorz Rycaj |
|
Nasze propozycje na sezon 2019 |
10.01.2019. |
Skrzydła do motolotni:
A. STRATUS P-15 w dwóch wersjach: - STRATUS P-15 M7A, konstrukcja klasyczna masztowa, 240-450 kg, do 125 km/h - STRATUS P-15S, konstrukcja zastrzałowa, 270-472.5 kg, do 130 km/h - NOWOŚĆ!!
B. STRATUS P-17, konstrukcja klasyczna masztowa, 270-472.5 kg, do 160 km/h.
C. STRATUS P-19, konstrukcja zastrzałowa, 300-472.5 kg, do 185 km/h - NOWOŚĆ!!
Również kompletne motolotnie z ww skrzydłami, z wózkiem: JAZZ 2000 M582 (A, B), JAZZ 2000 M912 (A, B, C).
Więcej informacji: Grzegorz Rycaj, konstruktor
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
tel. +48 600 717 696
|
|
14.11.2018. |
ZASTRZAŁOWY STRATUS P-19
Miło nam poinformować, że sukcesem zakończył się pierwszy etap testów nowego skrzydła do motolotni – STRATUS P-19. Testy te obejmowały pełne, statyczne próby wytrzymałościowe: dla obciążeń dopuszczalnych -2g, +4g a następnie dla obciążeń niszczących -3g, +6g. Zostały przeprowadzone zgodnie z Wymaganiami Technicznymi dla Motolotni WT-M 2014, wydanie z dnia 23.05.2014 z późniejszymi zmianami.
Staranne przygotowanie prób i nasze doświadczenie pozwoliły na przeprowadzenie kolejno czterech prób statycznych bez jakichkolwiek problemów, każdej z nich za pierwszym razem. Po próbach dla obciążeń dopuszczalnych w konstrukcji skrzydła nie stwierdzono żadnych odkształceń czy deformacji – stan powłoki i konstrukcji szkieletu był identyczny jak przed próbami. W obydwu próbach dla obciążeń niszczących skrzydło nie uległo destrukcji po wymaganych 3 s. A w „najcięższej” próbie statycznej dla +6g skrzydło nie tylko nie uległo zniszczeniu, ale wytrzymało 91 s, dzięki czemu mogliśmy je spokojnie fotografować!
Takie efekty testów wytrzymałościowych pozwalają spokojnie myśleć o maksymalnej prędkości lotu dla tego skrzydła powyżej 180 km/h.
Przed nami drugi etap testów – próby w locie: regulacje, ustawienia, optymalizacja. Więcej informacji: Grzegorz Rycaj, konstruktor
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
tel. +48 600 717 696 |
|
08.01.2018. |
Miło nam poinformować, że na sezon 2018 przygotowaliśmy 2 nowości:
1. Wersje rozwojowe skrzydła Stratus P-17: - z powłoką główną wykonaną z laminatów Polyanta: Carbon Sport CS15 (polyester black + carbon + technora black + mylar) lub Black X-Tech BX15 (technora black + aramid black + mylar), kolor laminatu czarny transparentny; - w wariancie z powłoką główną wykonaną z tkaniny Polyanta Square 245SQ - stabilizator powłoki górnej ("cross tape") również z laminatów Polyanta: GraphX GPL18 lub Carbon Sport CS15, kolor tkaniny 245SQ biały, kolor laminatu czarny transparentny.
2. Zmodernizowane skrzydło Stratus P-15 M7A: - krawędzie natarcia i dźwigary o konstrukcji, jak w skrzydle Stratus P-17; - ramiona sterownicy (profilowe), jak w skrzydle Stratus P-17; - nosek krawędzi natarcia z laminatu Polyanta PX10T lub PX15T, jak w skrzydle Stratus P-17; - system trymera elektrycznego pod kilem, jak w skrzydle Stratus P-17.
Ponadto, w obydwu skrzydłach, zostało wprowdzone rozwiązanie umożliwiające regulację kąta ustawienia końcówki skrzydła, bez konieczności zdejmowania skrzydła z wózka. Ułatwia to znacznie regulację skrzydła w przypadku występownia niesymetrii w locie jak również dostosowywanie prędkości neutralnej (z puszczoną sterownicą) do potrzeb użytkownika.
Aktualne ceny i schematy wyboru kolorów i rodzajów materiałów powłoki zawarte są w zakładce motolotnie/cennik/. Ceny Stratusa P-15 M7A oraz Stratusa P-17 z powłoką główną SQ245 nie uległy zmianie. Cena Stratusa P-17 z powłoką główną CS15 lub BX15 jest wyższa o 7.4% z racji znacznie wyższej ceny materiału i zmienionej technologii szycia.
Wkrótce zamieścimy szczgółowe opisy oraz uaktualnione wydania DDP i instrukcji użytkowania obydwu skrzydeł.
Więcej informacji: Grzegorz Rycaj - tel. 600717696, e-mail
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
|
|
Próby w locie wersji rozwojowch skrzydła Stratus P-17 |
21.07.2017. |
Rozpoczęliśmy próby w locie wersji rozwojowch skrzydła Stratus P-17: - z nowym materiałem powłoki górnej; jest to kompozyt Polyanta - Carbon Sport (mylar + polyester + aramid + węgiel). - z aktywnym węzłem podwieszenia. Poniżej fotki z pierwszych lotów wersji Carbon Sport.
Grzegorz Rycaj,
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
, +48600717696
|
|
13.10.2016. |
Miło nam poinformować, że proces certyfikacji skrzydła do motolotni STRATUS P-17 został zakończony. W dniu 10 października 2016 r. Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał Świadectwo Spełnienia Wymagań Technicznych nr PHG.007.003 dla skrzydła motolotni typ: STRATUS P-17. W zakładce motolotnie/do pobrania zostały zamieszczone poniższe dokumenty: - Świadectwo Spełnienia Wymagań Technicznych nr PHG.007.003 skrzydła motolotni, typ: STRATUS P-17, - Deklaracja Projektu i Możliwości Technicznych - DDP Nr PHG.007.003, Wydanie Nr 01, - Instrukcja Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej, skrzydło do motolotni typ: STRATUS P-17.
W zakładce motolotnie/cennik zostały zamieszczone rysunki wariantów kolorystycznych skrzydła STRATUS P-17 (do wyboru).
Podstawowa charakterystyka skrzydła STRATUS P-17: 1. Opis konstrukcji. Konstrukcja klasyczna ze schowanym w podwójnej powłoce, pływającym dźwigarem. Szkielet z rur duraluminiowych z masztem i pełnym olinowaniem. Ramiona sterownicy oraz maszt wykonane z profili o przekroju kroplowym. Powłoka kształtowana za pomocą żeber z rurek duraluminiowych i wygładzana w części noskowej podwójna wkładką mylarową. Zabezpieczenie stateczności podłużnej za pomocą odciągów od masztu do krawędzi spływu powłoki (po 3 na stronę) oraz wahliwych podpórek na końcówkach skrzydła. 2. Podstawowe materiały. Szkielet główny - rury duraluminiowe ze stopów: 2017 i 2024, żebra powłoki ze stopów 2024 i 7075. Odciągi z liny stalowej ocynkowanej (wg norm lotniczych). Okucia i węzły - duraluminiowe i ze stali nierdzewnej. Powłoka: główna górna - Polyant 245 SQ HMT/MT z technologią UVI zwiększającą trwałość na działanie promieniowania UV, dolna - Polyant 170C, naszycie krawędzi natarcia, krawędź spływu i stabilizator górnej powłoki - Polyant PX10 sT. Naciąg powłoki górnej na żebrach - specjalne napinacze dźwigniowe. 3. Przeznaczenie. Do latania rekreacyjnego, turystycznego i sportowego oraz innych zastosowań. Do stosowania w motolotniach z załogą dwuosobową lub jednoosobową. Z zamontowanym układem podwójnego sterowania (UPS) do szkolenia pilotów. Dostosowane do użytkowania w motolotniach o maksymalnej masie startowej 472.5 kg z systemem ratowniczym lub 450 kg bez systemu ratowniczego. 4. Podstawowe dane techniczne i osiągi. - rozpiętość 9.83 m - powierzchnia nośna 14.4 m kw. - masa własna 56 kg - minimalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 270 kg - maksymalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 472.5 kg (z systemem ratowniczym); 450 kg (bez systemu ratowniczego) - prędkość nieprzekraczalna Vne 175 km/h - prędkość manewrowa 125 km/h - prędkość maksymalna lotu poziomego do 155 km/h * - prędkość przelotowa w zakresie regulacji trymera elektrycznego 85 - 130 km/h * * zakresy maksymalne, zależą od zastosowanego wózka i zespołu napędowego
Szczegółowe dane techniczne, ograniczenia, zasady zestawienia skrzydła z wózkiem, osiągi oraz zasady użytkowania w locie i eksploatacji zawarte są w Deklaracji Projektu i Możliwości Technicznych (DDP) oraz w Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej skrzydła. Certyfikat
|
|
Trochę informacji technicznych o nowym skrzydle STRATUS P-17 |
13.04.2016. |
Rozpiętość | 9.83 m | Powierzchnia nośna | 14.4 m 2 | Wydłużenie skrzydła | 6.71 | Kąt wierzchołkowy | 120º | Podwójna powierzchnia | 93 % | Ilość profili (powierzchnia górna / dolna) | 27 / 18 | Masa własna (± 1 kg) | 56 kg | Maksymalna dopuszczalna masa startowa motolotni (bez systemu ratowniczego) ze skrzydłem STRATUS P-17 | 450 kg | Maksymalna dopuszczalna masa startowa motolotni (tylko z systemem ratowniczym) ze skrzydłem STRATUS P-17 | 472.5 kg | Powłoka górna | Polyant 245 SQ HMT/MT (z technologią UVi zwiększającą odporność na degradację UV) | Naszycie krawędzi natarcia, stabilizator powłoki górnej (pas od końca kila do końcówki), krawędź spływu, | Polyant PX10 sT | Powłoka dolna | Polyant 170C | Krawędzie natarcia | EN AW 2024 | Profile | EN AW 7075 / 2024 | Naciąg powłoki na profilach | Napinacze dźwigniowe | Prędkość nieprzekraczalna, Vne [km/h] | 175 | Prędkość manewrowa [km/h] | 125 | Prędkość przeciągnięcia, 472.5 kg ±2 [km/h] | 63* | Prędkość przeciągnięcia, 270 kg ±2 [km/h] | 51* | Prędkość maksymalna lotu poziomego ±3 [km/h] | 155* | Prędkość przelotowa w zakresie regulacji trymera (podwieszenia) [km/h] | 80 ÷ 130* | *Osiągi uzyskane w trakcie prób w locie na wózkach: JAZZ 2000 M912 (80 KM), ECHO 582 (64 KM), TANARG 912 ES (100 KM). W przypadku innych wózków z innymi zespołami napędowymi mogą się różnić od powyższych. | Skrzydło Stratus P-17 jest dostosowane do przestawiania podwieszenia za pomocą trymera elektrycznego. Na fot. 1 pokazano szczegóły rozwiązania. Trymer jest mocowany pod kilem, nie ukośnie, jak w dotychczas produkowanych skrzydłach Stratus P-2S, P-2L, P-15. Wymaga to zastosowania nowego węzła podwieszenia (zmieniony kształt płyt). Dotychczas stosowane węzły podwieszenia na rurę kilową Ø55 oczywiście będą pasować, ale bez możliwości wykorzystania trymera elektrycznego. Rys. 2 pokazuje możliwości wyboru wariantów kolorystycznych powłoki skrzydła. Z racji zastosowanych materiałów na powłokę górną, możliwe jest wykonanie z kolorowych materiałów wyłącznie powłoki dolnej. Kontakt: Grzegorz Rycaj
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
tel. +48 600 717 696 |
|
| «« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast. » koniec »»
| Pozycje :: 1 - 10 z 55 |
|
|
|
|