Konstrukcja – charakterystyka ogólna: | Konstrukcja klasyczna z uniwersalnym, łatwo demontowanym połączeniem skrzydła z wózkiem. | Konstrukcja – charakterystyka wózka: | Typ wózka: JAZZ 2000 M912. Konstrukcja klasyczna, spawana z prostokątnych profili ze stali kwasoodpornej, z owiewką przednią i szybą. Podwozie główne na sprężystych goleniach z kompozytu szklano-epoksydowego. Podwozie przednie amortyzowane, hamowane. Siedzenia załogi: pilot – przednie, pasażer – tylne. Zabezpieczenie załogi kompletnymi 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa – biodrowymi i podwójnymi ramieniowymi. Dźwignia gazu pod prawą stopą pilota, dźwignia hamulca pod lewą. Dźwignia ssania i gazu stałego na belce głównej przed tablicą przyrządów. | Konstrukcja – charakterystyka skrzydła: | Typ skrzydła: STRATUS P-15 M7A. Konstrukcja klasyczna ze schowanym w podwójnej powłoce, pływającym dźwigarem. Szkielet z rur duraluminiowych z masztem i pełnym olinowaniem. Zabezpieczenie kąta skręcenia/krawędzi spływu powłoki za pomocą podpórek na końcach skrzydeł i odciągów do masztu. Powłoka kształtowana za pomocą profili z rurek duralowych i wygładzona w części noskowej wkładką mylarową. | Konstrukcja – charakterystyka zespołu napędowego: | Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, układ bokser, Rotax 912 UL. Chłodzenie: głowice - cieczą, blok i cylindry – powietrzem. Moc 80 KM. Śmigło AERO EL1700, 3 – łopatowe, kompozytowe, przestawialne na ziemi. | Podstawowe materiały – wózek: | Rama główna – profil prostokątny ze stali kwas. EN1.4307. Podwozie główne, owiewka przednia, tablica przyrządów, zbiornik paliwa, owiewki kół podwozia głównego – kompozyt szklano-epoksydowy. Elementy ramy silnika i podwozia przedniego – stal kwas. EN1. 4307 lub odpowiednik. Rama siedzenia i rura przednia z rur duraluminiowych EN AW 2017T3. Owiewka główna i tylna – tkaniny zbrojone i mylar. | Podstawowe materiały – skrzydło: | Szkielet główny – rury duraluminiowe EN AW 2017T3. Profile - EN AW 2024T3. Odciągi z liny stalowej ocynkowanej wg norm lotniczych. Okucia i węzły – dural, INOX. Powłoka – główna górna Polyant: TNF MT 270 lub 205 Power LL HTPPlus, dolna, – Polyant: 170C, nosek - Polyant: 170C lub PX20 lub Profile Gitter 210 krawędź spływu – Polyant: PX20, lub Profile Gitter 210 lub 205 Power LL HTPPlus. Naciąg profili górnych – guma Ø 5 mm. | Przeznaczenie: | Do latania rekreacyjnego, turystycznego i sportowego z załogą dwuosobową lub jednoosobową. Z zamontowanym układem podwójnego sterowania (UPS) do szkolenia pilotów – w standardzie modyfikacji M79U. Lot jednomiejscowy można wykonywać wyłącznie z przedniego fotela. | Standard modyfikacji: Oznaczenie wersji | Opis wersji | JAZZ 2000 M79 | Wersja standard; bez systemu ratowniczego, bez trymera | JAZZ 2000 M79U | Z układem podwójnego sterowania | Szczegóły wersji danego egzemplarza są zawarte na tabliczce znamionowej oraz w Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej motolotni JAZZ 2000 M79/M79U. Masy i ogólne wymiary: | JAZZ 2000 M79 | JAZZ 2000 M79U | Masa własna [kg], ±4 kg | 230 | 230 | Masa własna wózka [kg], ±3 kg | 176 | 176 | Masa własna skrzydła [kg], ±1 kg | 54 | Maksymalna masa startowa [kg] | 450 | Minimalna masa startowa [kg] | 290 | Poniższe rysunki dotyczą wersji bazowej – standard. Istotna geometria jest identyczna dla wersji z układem podwójnego sterowania. 1.Nominalne osiągi wyrobu: Prędkość nieprzekraczalna Vne [km/h] | 155
| Prędkość manewrowa [km/h] | 100
| Prędkość przeciągnięcia dla maksym. masy startowej [km/h], ±2 km/h | 62 | Prędkość minimalna dla maksym. masy startowej [km/h], ±2 km/h | 64 | Prędkość maksymalna, lot poziomy, maksym. masa startowa [km/h], ±3 km/h | 120 | Prędkość maksymalna, lot poziomy, minim. masa startowa [km/h], ±3 km/h | 128 | Prędkość z puszczoną sterownicą – ustawienie fabryczne [km/h] | 80 - 85
| Maksymalna prędkość wznoszenia dla maks. masy startowej [m/s], ±0.2 m/s | 3.6
| Minimalna prędkość opadania dla maks. masy startowej [m/s], ±0.2 m/s | 2.8
|
2. Masy i ograniczenia. L. p. | | JAZZ 2000 M79 i M79U | 1 | Maksymalna masa startowa [kg] | 450 | 2 | Dopuszczalny ładunek użyteczny: załoga + paliwo + bagaż [kg] Właściwy rozkład ładunku użytecznego określony jest w rozdz. 7 Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi technicznej motolotni Jazz 2000 M79/M79U dla danego egzemplarza motolotni | 220 ±4 kg | 3 | Minimalna masa załogi [kg] | 55 | 4 | Maksymalna masa na fotel przedni (ograniczenie L. p. 1, 2) [kg] | 115 | 5 | Maksymalna masa na fotel tylny (ograniczenie L. p. 1, 2) [kg] | 115 | 6 | Minimalna masa na fotel przedni [kg] | 55 | 7 | Minimalna masa na fotel tylny [kg] | 0 | 8 | Minimalna masa startowa [kg] | 290 | 9 | Maks. użyteczna masa paliwa [kg] | 41.5 | 10 | Zalecany zakres temperatur użytkowania [°C] | -15 - +40 | 11 | Lot jednoosobowy | Wyłącznie z przedniego fotela |
|