Miło nam poinformować, że proces certyfikacji skrzydła do motolotni STRATUS P-17 został zakończony. W dniu 10 października 2016 r. Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał Świadectwo Spełnienia Wymagań Technicznych nr PHG.007.003 dla skrzydła motolotni typ: STRATUS P-17. W zakładce motolotnie/do pobrania zostały zamieszczone poniższe dokumenty: - Świadectwo Spełnienia Wymagań Technicznych nr PHG.007.003 skrzydła motolotni, typ: STRATUS P-17, - Deklaracja Projektu i Możliwości Technicznych - DDP Nr PHG.007.003, Wydanie Nr 01, - Instrukcja Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej, skrzydło do motolotni typ: STRATUS P-17.
W zakładce motolotnie/cennik zostały zamieszczone rysunki wariantów kolorystycznych skrzydła STRATUS P-17 (do wyboru).
Podstawowa charakterystyka skrzydła STRATUS P-17: 1. Opis konstrukcji. Konstrukcja klasyczna ze schowanym w podwójnej powłoce, pływającym dźwigarem. Szkielet z rur duraluminiowych z masztem i pełnym olinowaniem. Ramiona sterownicy oraz maszt wykonane z profili o przekroju kroplowym. Powłoka kształtowana za pomocą żeber z rurek duraluminiowych i wygładzana w części noskowej podwójna wkładką mylarową. Zabezpieczenie stateczności podłużnej za pomocą odciągów od masztu do krawędzi spływu powłoki (po 3 na stronę) oraz wahliwych podpórek na końcówkach skrzydła. 2. Podstawowe materiały. Szkielet główny - rury duraluminiowe ze stopów: 2017 i 2024, żebra powłoki ze stopów 2024 i 7075. Odciągi z liny stalowej ocynkowanej (wg norm lotniczych). Okucia i węzły - duraluminiowe i ze stali nierdzewnej. Powłoka: główna górna - Polyant 245 SQ HMT/MT z technologią UVI zwiększającą trwałość na działanie promieniowania UV, dolna - Polyant 170C, naszycie krawędzi natarcia, krawędź spływu i stabilizator górnej powłoki - Polyant PX10 sT. Naciąg powłoki górnej na żebrach - specjalne napinacze dźwigniowe. 3. Przeznaczenie. Do latania rekreacyjnego, turystycznego i sportowego oraz innych zastosowań. Do stosowania w motolotniach z załogą dwuosobową lub jednoosobową. Z zamontowanym układem podwójnego sterowania (UPS) do szkolenia pilotów. Dostosowane do użytkowania w motolotniach o maksymalnej masie startowej 472.5 kg z systemem ratowniczym lub 450 kg bez systemu ratowniczego. 4. Podstawowe dane techniczne i osiągi. - rozpiętość 9.83 m - powierzchnia nośna 14.4 m kw. - masa własna 56 kg - minimalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 270 kg - maksymalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 472.5 kg (z systemem ratowniczym); 450 kg (bez systemu ratowniczego) - prędkość nieprzekraczalna Vne 175 km/h - prędkość manewrowa 125 km/h - prędkość maksymalna lotu poziomego do 155 km/h * - prędkość przelotowa w zakresie regulacji trymera elektrycznego 85 - 130 km/h * * zakresy maksymalne, zależą od zastosowanego wózka i zespołu napędowego
Szczegółowe dane techniczne, ograniczenia, zasady zestawienia skrzydła z wózkiem, osiągi oraz zasady użytkowania w locie i eksploatacji zawarte są w Deklaracji Projektu i Możliwości Technicznych (DDP) oraz w Instrukcji Użytkowania w Locie i Obsługi Technicznej skrzydła. Certyfikat
|