PolskiEnglish

 

Próba statyczna skrzydła STRATUS P17 Drukuj

 

 Pragniemy poinformować, że przygotowujemy nowe skrzydło dla motolotni - STRATUS P-17.
Skrzydło Stratus P-17 jest projektowane, testowane i produkowane w oparciu o Wymagania Techniczne dla Motolotni WT-M 2104 z 23.05.2014. Jesteśmy w trakcie procesu uzyskania Świadectwa Spełnienia Wymagań Technicznych. Skrzydło przeszło pomyślnie próby statyczne dla obciążeń dopuszczalnych +4g i -2g i wytrzymało bez żadnych odkształceń trwałych i uszkodzeń obciążenia dodatnie i ujemne. Na fot. 1 i 2 pokazano skrzydło w trakcie obciążenia dodatniego – masa całkowita 1852 kg; na fot. 3 i 4 w trakcie obciążenia ujemnego – masa całkowita 964 kg.

 

Skrzydło STRATUS P-17 zostało zaprojektowane jako wielozadaniowe, dostosowane do maksymalnej, dopuszczonej przepisami, masy całej motolotni – 472.5 kg z systemem ratowniczym.
Projektowe dane techniczne nowego skrzydła STRATUS P-17:
 
Rozpiętość - 9.83 m      
Powierzchnia nośna - 14.4 m2      
Masa własna - 54 ÷ 55 kg      
Maksymalna masa startowa (MTOM) motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17, bez systemu ratowniczego - 450 kg      
Maksymalna masa startowa (MTOM) motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17, z systemem ratowniczym - 472.5 kg      
Minimalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 - 260 kg      
Minimalna moc zespołu napędowego dla motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 - 45 KM      
Maksymalna prędkość lotu poziomego, Vmax - do 155 km/h      
Prędkość nieprzekraczalna, Vne - 175 km/h      
Krawędzi natarcia, krawędź spływu, stabilizator górnej powłoki - Polyant: PX20 / PX15T      
Powłoka górna - Polyant: 271 CB MT lub 205 Power LL HTPplus      
Powłoka dolna - Polyant: 170 Color     



Szczegółowe informacje: Grzegorz Rycaj, Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć , tel. 600717696.

Wybrane szczegóły konstrukcji skrzydła (egzemplarz do prób w locie):
Fot. 5 - widok ogólny.
Fot. 6, 7 - węzeł dziobowy.
Fot. 8, 9 - węzły mocowania sterownicy.
Fot. 10 - maszt, mocowanie odciągów górnych.
Fot. 11 - mocowanie odciągów antyflatterowych do powłoki.
Fot. 12 - napinacze profili powłoki górnej.
Fot. 13 - wejścia profili powłoki dolnej.
Rys. 1. Podstawowa geometria skrzydła.

FOT6
FOT6

FOT8
FOT8

FOT10
FOT10

FOT12
FOT12

RYS1
RYS1
 

 


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla kompol.warszawa.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget