FOT1
FOT2
Pragniemy poinformować, że przygotowujemy nowe skrzydło dla motolotni - STRATUS P-17. Skrzydło Stratus P-17 jest projektowane, testowane i produkowane w oparciu o Wymagania Techniczne dla Motolotni WT-M 2104 z 23.05.2014. Jesteśmy w trakcie procesu uzyskania Świadectwa Spełnienia Wymagań Technicznych. Skrzydło przeszło pomyślnie próby statyczne dla obciążeń dopuszczalnych +4g i -2g i wytrzymało bez żadnych odkształceń trwałych i uszkodzeń obciążenia dodatnie i ujemne. Na fot. 1 i 2 pokazano skrzydło w trakcie obciążenia dodatniego – masa całkowita 1852 kg; na fot. 3 i 4 w trakcie obciążenia ujemnego – masa całkowita 964 kg.
FOT3
FOT4
Skrzydło STRATUS P-17 zostało zaprojektowane jako wielozadaniowe, dostosowane do maksymalnej, dopuszczonej przepisami, masy całej motolotni – 472.5 kg z systemem ratowniczym. Projektowe dane techniczne nowego skrzydła STRATUS P-17: Rozpiętość - 9.83 m Powierzchnia nośna - 14.4 m2 Masa własna - 54 ÷ 55 kg Maksymalna masa startowa (MTOM) motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17, bez systemu ratowniczego - 450 kg Maksymalna masa startowa (MTOM) motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17, z systemem ratowniczym - 472.5 kg Minimalna masa startowa motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 - 260 kg Minimalna moc zespołu napędowego dla motolotni ze skrzydłem STRATUS P-17 - 45 KM Maksymalna prędkość lotu poziomego, Vmax - do 155 km/h Prędkość nieprzekraczalna, Vne - 175 km/h Krawędzi natarcia, krawędź spływu, stabilizator górnej powłoki - Polyant: PX20 / PX15T Powłoka górna - Polyant: 271 CB MT lub 205 Power LL HTPplus Powłoka dolna - Polyant: 170 Color
Szczegółowe informacje: Grzegorz Rycaj,
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
, tel. 600717696.
Wybrane szczegóły konstrukcji skrzydła (egzemplarz do prób w locie): Fot. 5 - widok ogólny. Fot. 6, 7 - węzeł dziobowy. Fot. 8, 9 - węzły mocowania sterownicy. Fot. 10 - maszt, mocowanie odciągów górnych. Fot. 11 - mocowanie odciągów antyflatterowych do powłoki. Fot. 12 - napinacze profili powłoki górnej. Fot. 13 - wejścia profili powłoki dolnej. Rys. 1. Podstawowa geometria skrzydła. FOT5 FOT6
FOT7 FOT8
FOT9 FOT10
FOT11 FOT12
FOT13 RYS1 |